Al een week onderweg

22 april 2012 - Washington, District of Columbia, Verenigde Staten

Lieve allemaal,

Tja, al een week onderweg en nog niets van ons laten horen. Eigenlijk kan dat gewoon niet. Ons enige excuus is dat we ONTZETTEND AAN HET GENIETEN ZIJN!

We zijn na een soepele en luxe vliegreis aangekomen in New York, waar het echt warm was. Ons logeeradres lag bij de Columbus Circle, erg centraal dus in New York. Met Central Parc als achtertuin, heerlijk.

Natuurlijk gaan we jullie niet vermoeien met alle details. En de foto's hebben we ook nog niet gedownload. Maar we willen wel de hoogtepunten met jullie delen!

In New York hebben we vooral genoten van de mensen. Niets is daar vreemd. Hoewel in het Financial District de mensen erg zakelijk, haastig en gestressed leken, zie je in Central Parc weer dat iedereen zich ontspant en dat er veel, heel veel gesport wordt. Eenrichtingsverkeer bij het joggen in het Parc, echt bijzonder. En op zondag was er een marathon waaraan echt jong en oud, dik en dun, blank en zwart aan meedeed.

In Harlem op zondag is het kerkdag. Compleet met gospels, prachtig aangeklede donkere mensen, en eten bij Londells, een old south-restaurant, waar wij een van de weinige blanke stellen waren.

Ook wij hebben gesport en wel op de fiets. Dwars door New York, ontzettend leuk en prima te doen. Zo konden we veel meer in de stad doen en zien, dan wanneer je alles lopend moet afleggen, terwijl je lekker buiten bent. We hebben lekker gelunched in Meat Packing District, zijn (nog een keer) het Rockefeller Center opgeweest (wat bij helder weer echt geweldig is), hebben Greenwich, Gramercy Park, Little Italy en Chinatown per fiets bedwongen (je bent echt iedere keer in een ander land.....!) en hebben uitgerust langs de Hudson, met uitzicht op het Statue of Liberty. Bij 30 graden dus.

Enige tegenvaller was Time Square, waar je echt, echt niet heen wilt. Druk, vies, en ordinair.

Met de trein naar Philadelphia waar we een heel gezellige BenB hadden, Amante delli Arti. We hadden een apartement met 3 kamers bij een schrijfster en een schilder die hun huis prachtig hadden ingericht!!  We voelden ons echt thuis, hebben zelfs 's avonds filmpje gekeken. Armoede in de buitenwijken, maar een heel mooi en gezellig centrum, overlopend van de oudste geschiedenis van de USA; de Declaration of Independance, the Constitution, George Washington, Adams en Jefferson, we hebben veel opgestoken.  Everyone has the right to pursue happines, aldus the Constitution, prachtig.... Qua vermaak was the Reading Central Market een belevenis. Een reusachtige voedselmarkt, met werkelijk alles te eten wat je kunt bedenken. Van Sushi tot Pretzels, van Hoagies (beroemd uit Philly) tot Amish-taarten, van kreeft tot 100 soortjes chocolade, eat your heart out!

En nu al twee dagen in Washington wat bijzonder indrukwekkend is. De monumenten van Lincoln en Jefferson, het Capitol en het White House, het Martin Luther King monument, de musea en de herdenkingsmemorials, mooi en ook en vooral in het donker adembenemend en tot nadenken stemmend.

Zo mooi is het hier dat we er nog een dagje aan vastknopen en oas overmorgen vertrekken richting Blue Mountains. Want morgen gaan we de tuinen van het White House bezoeken. Kan twee keer per jaar een weekend en wij hebben dus weer mazzel. Say hi to Michelle :)

Heel veel liefs voor jullie allemaal en tot de volgende keer,

Wim en Linda

1. Marianne:
    23 april 2012
    wat geweldig allemaal. geniet er maar goed van want de tijd vliegt voorbij. xxxxx
  2. Constan:
    28 april 2012
    Goed teken dat je geen tijd hebt om te schrijven!