Een verschil van 20 graden

24 april 2012 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

De wind is gedraaid. En dat betekent een verschil van 20 graden! Celsius, dus. Fietsten we zaterdag nog op ons gemakje in onze zomerkleren door Washington (ja, ook heel goed te doen; je mag zelfs fietsen op de sidewalks!), gisteren regende het cats en dogs. Toch hebben we de Spring Garden Tour door de tuinen van het White House gelopen, en konden we op die manier onwaarschijnlijk dicht bij het White House komen! Het leek wel een film; overal in de bosjes, op het dak, in de straatjes en in de rozentuin, op het gazon (waar de helikopter altijd landt) en in het White House zelf zwaar bewapende CIA-agenten, echt stoer. En geen geintjes maken hoor!

Voor de musea van het Smithsonian hadden we helaas te weinig tijd. Het Art Museum moesten we in een recordtempo doorlopen, maar in het museum van American History (tip; overslaan!) hebben we achtereenvolgens de handschoenen van Mohammed Ali, het jasje van Bob Dylan, de eerste Kermit de Kikker, de inauguratiejurk van Nancy Reagan en de heuse eerste Star Spangled Banner aanschouwen! Tja, een eeuwenoude geschiedenis hebben de Amerikanen nauurlijk niet....

Vandaag was de Skyline Drive wegens sneeuwval gesloten, terwijl dat een prachtige weg schijnt te zijn.  Het is niet anders, we gaan morgen gewoon voor de beren, otters en elanden op de Blue Ridge Parkway, het verlengde van de Skyline Drive door de Appalachen.  We hebben overigens wel een echte gier gezien! Die lopen raar!

We rijden trouwens in een prachtig wite Chevrolet, wat echt heerlijk rijdt en lekker zit. wel fijn, nu we echt kilometers gaan maken. Vandaag hebben we onze kicks gekregen op Route 66! Morgen rijden we naar Gatlinburg, daarna naar de collega/vriend van Wim die in North Carolina woont, en daarna naar Savannah en Charleston. Heerlijk!!!!

Liefs, maar weer,

Wim en Linda

1. Marjan Schoon:
    24 april 2012
    Hoi Linda en Wim,
    Wat een enthousiaste verhalen! Al zoveel gezien en toch pas 1,5 week op weg. Dat belooft wat voor de rest van jullie reis. Ik ga het zeker volgen.
    groetjes
    Marjan
  2. Joke Huussen:
    24 april 2012
    Lieve Wim en Linda
    Leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.
    Genieten saampjes! Liefs Bob en Joke